zdjęcie autora

O Autorze

Szymon Kwiatkowski

Master of Habanos oraz finalista Habanos World Challenge 2020.

Popularne Tagi

San Cristobal de la Habana Historia Marki
22 lip

San Cristobal de la Habana Historia Marki

user icon Szymon Kwiatkowski

San Cristobal de la Habana to jedna z najmłodszych marek cygar kubańskich. Została zaprezentowana w listopadzie 1999 roku, w Hawanie. Data, miejsce prezentacji a przede wszystkim nazwa, nie są przypadkowe.

Jeśli szukacie marki cygar, która najmocniej inspiruje się stolicą Kuby, wielu z Was wybrałoby – Partagas. Trudno się z tym nie zgodzić. Jednak marka, którą opiszemy w niniejszym poście wygrywa tę rywalizację.
San Cristobal de la Habana to nazwa, która została nadana stolicy Kuby na cześć odkrywcy Krzysztofa Kolumba. Hawana została założona 16 listopada 1519 roku w dzień Świętego Krzysztofa (San Cristobal). Stolica Kuby stała się inspiracją dla twórców marki. Inspiracją, którą możemy dostrzec w każdym detalu.

San Cristobal de la Habana Logo

Cygara San Cristobal de la Habana charakteryzują się lekką do średniej mocy. Portfolio marki zmieniało się przez ten krótki okres kilkakrotnie, ale to wyłoniło trzy regularnie produkowane cygara. Prześledźmy zatem jak zmieniała się selekcja cygar San Cristobal.

W dniu prezentacji marki San Cristobal de la Habana, Habanos S.A. ukazano cztery cygara – El Morro, La FuerzaLa Punta oraz El Principe. Zawdzięczają one nazwę foretcom, które zostały wzniesione przez Hiszpanów w celu obrony miasta między XVI a XVII wiekiem.
Pięć lat później portfolio marki zostało wzbogacone o trzy cygara, które udostępniono do sprzedaży w salonach La Casa del Habano. Tym razem dla cygar Mercaderes, Muralla oraz Oficios inspiracją były nazwy ulic przecinające historyczne centrum miasta – Starą Hawanę.
Niestety z biegiem czasu El Morro, Mercaderes, Muralla i Oficios zostały wycofane z produkcji. Habanos S.A. nie zapomniał jednak o tych cygarach i w 2004 roku na bazie tej selekcji stworzył humidor, który uczcił 5tą rocznicę powstania marki.

Na tym nie koniec inspiracji nazwami ulic. San Cristobal de la Habana O’Reilly, to kolejna pozycja w portfolio marki. O’Reilly, zostało zaprezentowane w ramach popularnej serii Habanos Collection, w charakterystycznych książkach.
5 Aniversario Humidor oraz O’Reilly Colección Habanos wyprodukowane były w limitowanej liczbie sztuk i niemal od dnia prezentacji stając się gratką dla kolekcjonerów. Kolejnym cygarem, które wyprodukowano w ograniczonej ilości był San Cristobal de la Habana Torreon. Duże cygara w formacie Geniales (R54 x 150mm), sprzedawane jest po 25 sztuk w ceramicznym słoju. Wyprodukowano zaledwie 2000 słojów, które mogą być używane również jako humidory. Do dziś znajdziecie pojedyncze cygara w niektórych sklepach specjalistycznych.

Habanos S.A. troszczy się o to, aby selekcja marki San Cristobal de la Habana była wzbogacana o popularne formaty. Takie też są dwie najnowsze pozycje. Pierwszą z nich dedykowana jest dla salonów La Casa del Habano oraz Habano Specialist. Mowa o San Cristobal de la Habana Prado, którego nazwa nawiązuje do promenady, która ciągnie się od wybrzeży Maleconu aż do Capitolu. Wzdłuż deptaka znajdują się stare mury miejskie i ważne budynki takie jak teatry, historyczne hotele, kina oraz rezydencje.

San Cristobal de la Habana Prado

Drugie cygaro uświetnia 20. rocznice powstania marki. San Cristobal de la Habana 20 Aniversario dostarczany jest w pudełkach wyglądających jak małe skrzynie skarbów. Skrywają 20 cygar w formacie Capuleto (R52 x 162mm). 20 Aniversario dostępny jest wyłącznie w sieci La Casa del Habano.

Cygara San Cristobal de la Habana przez wiele lat nie były brane pod uwagę w programie Edycji Regionalnej (Edición Regional). Faktem jest, że lista brandów jest ruchoma i często się zmienia, ale dopiero w 2019 roku marka po raz pierwszy dołączyła do programu. Z całą pewnością nie będzie dla Was zaskoczeniem jeśli napiszemy, że pierwsze cygaro w ramach programu pojawiło się na Kubie. San Cristobal de la Habana La Cabana stał się dostępny do szerokiej sprzedażny dopiero pod koniec 2019 roku. Popyt był tak duży, że jeszcze przez kilka miesięcy były ciężko osiągalne w lokalnych sklepach. Dziś dystrybutorzy co raz częściej sięgają wybierają właśnie tę markę i od czasu La Cabania pojawiły się San Crisobal Harimau Malaya dedykowany na rynek malezyjski oraz Saudade dostępny w Portugalii.

To z całą pewnością nie koniec rozwoju marki, śmiem twierdzić, że najlepsze jeszcze przed nami. W cygarowym świecie plotkuje się, że Habanos S.A. chciałby stworzyć kolejne cygaro tej markiw ramach jednej z limitowanych edycji.
Przeglądnij selekcję dostępną w naszych sklepach, aby lepiej poznać wyjątkowy smak cygar i aromat San Cristóbal de la Habana. Dzięki lekkiej do średniej mocy cygara tej marki mogą być dedykowane dla osób rozpoczynających przygodę z cygarami. Portfolio marki stale się zmienia i z pewnością zostaniemy jeszcze nie raz zaskoczeni.

Źródło: Habanos S.A.