zdjęcie autora

O Autorze

Szymon Kwiatkowski

Master of Habanos oraz finalista Habanos World Challenge 2020.

Popularne Tagi

Romeo y Julieta - historia marki
23 lip

Romeo y Julieta - historia marki

user icon Szymon Kwiatkowski

Marka Romeo y Julieta została założona w 1875 roku przez Inocenio Alvaresa oraz Manina Garcie. Jej nazwa inspirowana jest literacką tragedią autorstwa Wiliama Sheakspira o tym samym tytule. Od początku istnienia marka Romeo y Julieta zyskała ogromne uznanie. Najlepiej obrazują to złote medale zdobywane na różnych wystawach światowych w latach 1885 – 1900. Medale po dziś dzień zdobią logotyp marki. Ale światowe uznanie zyskała dopiero po 1903 roku. Kubański brand został wtedy przejęty przez szefa fabryki Cabanas – Jose „Pepina” Rodrigueza Fernandeza. Pepin był biznesmenem, którego pasją były podróże, w trakcie których promował swoją markę. Jego umiejętności handlowe pozwoliły na stworzenie prestiżowego wizerunku marki. Romeo y Julietta była marką przeznaczoną na eksport cieszą się dużą popularnością na całym świecie.

Wymagający odbiorcy oczekiwali od marki Romeo y Julieta zindywidualizowanego podejścia. Pracownicy fabryki wyszli naprzeciw oczekiwaniom i tworzyli dla nich personalizowane pierścienie, które zdobiły ich cygara. W szczytowym okresie produkowano aż 2000 spersonalizowanych pierścieni dla swoich klientów. Również w tym czasie marka specjalizowała się w formatach figurado oraz double figurado. Bardzo popularny i poszukiwany format w tamtym formacie, jest jednym z najtrudniejszych do wykonania. Zdolność tworzenia takich formatów podkreśla wyjątkowość i profesjonalizm Romeo y Julieta. Co ciekawe dziś w regularnej produkcji dostępne jest tylko jedno cygaro w formacie figurado – Romeo y Julieta Belicosos (Canpanas 52 x 140) . A ostatnie cygaro w formacie double figurado (Perfectos) zostało wycofane ze sprzedaży w 2003 roku.

Śmierć Jose Rodrigueza w 1954 roku zbiegła się z wielkimi zmianami. W roku 1959 roku rewolucja kubańska spowodowała znacjonalizowanie wielu kubańskich marek cygar. Nie ominęło to Romeo y Julieta, której ówcześni właściciele zdecydowali przenieść produkcje do Republiki Dominikany. Cygara Romeo y Julieta produkowane są po dzień dzisiejszy na Kubie i cieszą się dużą estymą wśród Aficionados na całym świecie.

Największy miłośnik marki Romeo y Julieta

Prawdopodobnie największym miłośnikiem marki był Sir Winston Churchill. Premier Wielkiej Brytanii odwiedził fabrykę Romeo y Julieta w 1946 roku, co oczywiście przełożyło się na wzrost popularności. To właśnie na jego cześć nazwano flagowy format – Julieta No.2 (47 x 178mm). Popularny Churchill był niemal nieodłącznym elementem wizerunki Sir Winstona. Cygarowa historia Winstona Churchilla jest niezwykle ważna dla znanego na całym świecie, londyńskiego sklepu James J. Fox. Właśnie tam Churchill kupował swoje ulubione Romeo y Julieta. Tam również przechowywana jest kolekcja premiera Wielkiej Brytanii, która została przekazana do muzeum po jego śmierci.

Romeo y Julieta Linea Classica

Do 2020 roku marka Romeo y Julieta produkowała cygara o średniej mocy. Podczas XXII edycji Festiwalu Habanos została zaprezentowana nowa linia Línea de Oro, która będzie charakteryzować się średnią do pełnej mocy. W portfolio marki możemy znaleźć klasyczne formaty takie jak marevas czy wspomniana wyżej Julieta No. 2 (Churchill), ale również cieszące się dużym zainteresowaniem cygara o dużych pierścieniach takich jak Short Churchills, Wide Churchills czy Belicosos. Bardzo szeroka selekcja cygar pozwoli wybrać cygaro o optymalnym formacie. XXI wiek zmienił oblicze Romeo y Julieta. Zyskujące na popularności cygara o dużym pierścieniu zaczęły pojawiać się w ofercie marki dopiero w 2006 roku. Jako pierwszy do oferty wszedł Short Churchills, a cztery lata później zaprezentowane na XII Festiwalu Habanos Wide Churchills, który mierzy 55 w ringu, a następnie Petit Churchills. W 2015 roku zaprezentowano pierwsze cygaro dedykowane dla sklepów La Casa del Habano – Cedros de Luxe w formacie Gorditos (50 x 141mm).

Romeo y Julieta Linea de Oro

Kończąca XXII Festiwal Habanos Gala, była hołdem dla 145. rocznicy marki Romeo y Julieta. Tego wieczora zaprezentowana została zupełnie nowa linia Línea de Oro. Po raz pierwszy Habanos S.A. zdecydował się rozszerzyć portfolio marki o kolejną linię. W jej skład wchodzą 3 vitole, które ozdabia złoty pierścień.

  • Romeo y Julieta Linea Oro Dianas
  • Romeo y Julieta Linea Oro Hidalgos
  • Romeo y Julieta Linea Oro Nobles

a0e3a85d-57ee-4093-bdaa-c32b3aa9992e.jpg

Limitowane Edycje cygar Romeo y Julieta

Cygara Romeo y Julietta aż dziesięciokrotnie znajdowały się w prestiżowej edycji cygar limitowanych. Oprócz limitowanej produkcji, dodatkowy czarno złoty pierścień z napisem „Edicion Limitada” oznacza, że tytoń wykorzystany do tego cygara był starzony minimum dwa lata przed zwinięciem. Cygara charakteryzują się również unikalnym ciemniejszym kolorem liścia okrywowego oraz wyjątkowym aromatem.

  • Romeo y Julieta Exhibicion No.2 (2000)
  • Romeo y Julieta Robusto (2001)
  • Romeo y Julieta Hermosos No.1 (2003)
  • Romeo y Julieta Hermosos No.2 (2004)
  • Romeo y Julieta Petit Piramides (2005)
  • Romeo y Julieta Escugos (2007)
  • Romeo y Julieta Dukes (2009)
  • Romeo y Julieta De Luxe (2013)
  • Romeo y Julieta Capuletos (20016)
  • Romeo y Julieta Tacos (2018)

Romeo y Julieta Grand Churchill Humidor

Romeo y Julieta Gradn Churchill to jedno z najdroższych cygar, które jest sprzedawane w pięknym humidorze. Zostało zaprezentowane w 2018 roku. To zupełnie nowy format – mierzy 190mm i 56 średnicy pierścienia. Humidor Elie Blue zawiera 100 cygar. Powstało jedyne 450 takich humidorów, a każdy Grand Churchill owinięty jest złotą folią. Prezentacja tego humidora podkreśla jak wielkim poważaniem cieszy się marka Romeo y Julieta.

Romeo y Julieta Churchill Anejados

Habanos S.A. prezentując nowe cygaro z edycji Anejados udowadnia jak ważny dla portfolio marki jest format Churchill. Zaprezentowane w 2019 roku cygaro sprzedawane jest w tubach, które leżakowały 10 lat w doskonałych warunkach. Dzięki naturalnemu procesowi starzenia cygaro stało się delikatniejsze, zyskując akcenty drewna, dzięki maturacji w chroniącym je cedrze. Cygaro stanowi najlepszy przykład jak lekażowanie wpływa na smak cygara. Między innymi dlatego Romeo y Julieta Churchill Anejados stało się przedmiotem pożądania wielu kolekcjonerów.

Obecnie Romeo y Julieta jest marką Habanos S.A. oferującą bardzo zróżnicowany asortyment. Wszystkie cygara są zwijane "Totalmente a Mano” z pełnych liści tytyoniu „Tripa Larga", pochodzących z regionu Vuelta Abajo.

Marka Romeo y Julieta oferuje wiele intrygujących niuansów. Miłośnicy tej marki dostrzegają nutę kwiatów, ziół, mlecznej czekolady, drewna dębowego oraz cedrowego. Cygara poddane dodatkowej maturacji charakteryzują się aromatami przypraw piekarniczych oraz skóry. Moc cygar waha się pomiędzy średnią oraz średnią do pełnej. A szeroka gama formatów sprawia, że cygara tej marki łatwo dopasować do wymagań i doświadczenia wielu Aficionados.

Źródło: Habanos S.A., J.J.Fox, 5th Avenue